Return to site

Pembukaan Biasiswa PAM Agrow (Yayasan Canone Kianjoo) Tahun 2024

kasturihijau.com

· BIASISWA
Biasiswa PAM Agrow (Yayasan Canone Kianjoo) 2024

Biasiswa PAM Agrow (Yayasan Canone Kianjoo) 2024 kini dibuka untuk permohonan, menawarkan peluang kepada pelajar seni bina Malaysia yang sedang mengikuti program Diploma Seni Bina. Inisiatif ini adalah dianjurkan oleh Pertubuhan Akitek Malaysia (PAM), bertujuan untuk menyokong pelajar yang cemerlang dan berpotensi dalam bidang seni bina, serta meringankan beban kewangan mereka. Permohonan terbuka kepada warganegara Malaysia dan ahli pelajar PAM yang berdaftar, dengan tarikh tutup pada 22 September 2024.

 

Latar Belakang PAM

  • Pertubuhan Akitek Malaysia (PAM) atau Malaysian Institute of Architects merupakan sebuah institusi profesional kebangsaan yang mewakili arkitek di Malaysia. Misi PAM adalah "Untuk memajukan seni bina dan profession seni bina demi kesejahteraan masyarakat."
  • PAM telah ditubuhkan pada tahun 1923 sebagai Institute of Architects Malaya, namanya ditukar pada tahun 1948 kepada Federation of Malaya Society of Architects (FMSA), yang bersekutu dengan Royal Institute of British Architects (RIBA). Satu lagi perubahan kepada nama semasa yang mencerminkan kedaulatan negara, berlaku pada 20 Januari 1967 apabila PAM didaftarkan dengan Pendaftar Pertubuhan.
  • PAM kini mempunyai kira-kira 5,000 ahli yang terdiri daripada arkitek profesional, graduan dan pelajar. Selain alamat berdaftar di ibu kota, keahlian PAM juga diwakili di seluruh Malaysia dengan cawangan di Sabah, Sarawak, Pulau Pinang (cawangan Utara), Johor Bahru (cawangan Selatan) dan Pantai Timur.
  • Pada 19 Julai 2017, PAM mencapai pencapaian penting dengan pembukaan rasmi bangunan ibu pejabatnya di Bangsar, Kuala Lumpur. Pusat PAM ialah bangunan bertaraf GBI Platinum, hasil daripada pertandingan seni bina terbuka.
  • Institusi ini menganjurkan Anugerah Seni Bina PAM tahunan dan mengekalkan program penerbitan serta aktiviti berkaitan seni bina yang luas untuk ahlinya, masyarakat awam, dan alam sekitar.

 

Biasiswa PAM Agrow (Yayasan Canone Kianjoo) 2024

  • Pertubuhan Akitek Malaysia (PAM) menjemput semua pelajar yang layak dari program seni bina di Malaysia untuk memohon ANUGERAH BIASISWA PAM AGROW (YAYASAN CANONE KIANJOO) untuk tahun 2024. Biasiswa ini khusus untuk warganegara Malaysia dan Ahli Pelajar PAM yang sedang mengikuti program Diploma Seni Bina.
  • Biasiswa sehingga RM15,000 untuk seorang pelajar.
  • Layari laman sesawang PAM: https://pam.org.my/

 

broken image

Syarat-syarat Permohonan

  • Biasiswa ini terbuka kepada warganegara Malaysia dan ahli pelajar PAM yang berdaftar yang sedang mengikuti program seni bina (Diploma) di Malaysia.
  • Penyerahan mestilah dibuat dalam format digital (PDF) dan dihantar melalui e-mel ke pamagrowscholarship@gmail.com sebelum tarikh tutup penyerahan.
  • Calon yang disenarai pendek akan diberitahu tentang sesi temu duga.
  • Sebarang permohonan yang tidak disahkan dan diterima selepas tarikh tutup tidak akan dilayan.

Cara Permohonan

  • Borang permohonan anda perlu dihantar melalui e-mel ke pamagrowscholarship@gmail.com.
  • Tarikh tutup penghantaran adalah pada 22 September 2024.
  • Untuk maklumat lanjut, hubungi kami di: Tel: 03-22022866 / 013-6855538
  • E-mel: pamagrowscholarship@gmail.com
  • Tekan link untuk download borang permohonan.

 

broken image

Dokumen yang Diperlukan Semasa Permohonan

  1. Borang Permohonan
  2. 1 gambar berukuran pasport
  3. Curriculum Vitae/Resume
  4. Transkrip akademik (semester terkini)
  5. Dokumen sokongan (sijil, surat, portfolio, pendapatan isi rumah, aktiviti kokurikulum atau sebarang dokumen yang berkaitan dengan permohonan)

Alamat:

Pertubuhan Akitek Malaysia

99L, Jalan Tandok

59100 Bangsar

Kuala Lumpur

Tel: +603 2202 2866 / +6013-685 5538

E-mel: pamagrowscholarship@gmail.com

Biasiswa PAM Agrow (Yayasan Canone Kianjoo) 2024 merupakan peluang berharga bagi pelajar seni bina untuk menerima sokongan kewangan dan pengiktirafan atas usaha mereka dalam bidang ini. Dengan menyertai program biasiswa ini, para pelajar berpeluang memperkukuh pencapaian akademik dan mengembangkan potensi kerjaya mereka sebagai arkitek masa depan. Permohonan yang memenuhi syarat digalakkan untuk dihantar sebelum tarikh tutup, bagi merebut peluang istimewa ini.